Trwa ładowanie proszę czekać ...

E-PR nie tylko dla dużych firm!

7 marca 2017

Działania PR-owe nie powinny być domeną jedynie dużych i znanych marek. Muszą zadbać o nie również niewielkie przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom nie wymaga to inwestowania ogromnych kwot z budżetu firmy. Jak zatem prowadzić skuteczne działania z zakresu public relations w małych firmach?

Dobry plan i słuchanie specjalistów
Naszym rodzimym firmom, zwłaszcza małym przedsiębiorstwom daleko jeszcze do amerykańskiego stylu prowadzenia firmy. Na zachodzie zatrudnianie specjalistów jest na porządku dziennym. Naturalne jest, że eksperci posiadają większą wiedzę w danej dziedzinie od właściciela firmy, prezesa czy niejednego kierownika. W kulturze amerykańskiej taka sytuacja nie wywołuje żadnych obaw czy niepotrzebnego stresu. U nas wciąż niestety pokutuje przekonanie, że to szef jest w każdej sytuacji najmądrzejszy. W dziedzinie public relations największą wiedzę posiadają PR-owcy. Nie bójmy się, zatem zatrudnienia specjalisty. Przede wszystkim zaś słuchajmy PR-owca. To nie umniejszy naszej roli i pozycji w firmie.

Zmieniamy teorie w praktykę
Jak powinien działać PR w małej firmie? Musi przede wszystkim budować relację z mediami. To, że przedsiębiorstwo jest niewielkie, nie oznacza, że nie potrzebuje kontaktu z dziennikarzami. Warto zadbać szczególnie o media lokalne, które w niektórych społecznościach stanowią ogromną siłę.

Kolejnym ważnym zadaniem z zakresu public relations jest prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Profil firmowy na Facebooku jest w zasadzie obowiązkowy. Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób efektywnie go prowadzić, jakiego rodzaju wpisy zamieszczać i kiedy, jak promować swoje treści. Nie chodzi przecież o samą sztukę dla sztuki. Nasze informacje mają trafić do szerokiego grona odbiorców.

Kolejnym ważnym elementem działań PR-owych jest tworzenie notatek prasowych i ich rozpowszechnianie wśród dziennikarzy. Niewielkim przedsiębiorstwom może być trudno zdobyć zainteresowanie mediów, ale z pewnością warto do tego dążyć. Przede wszystkim dostarczajmy dziennikarzom informacji, które po pierwsze same w sobie są interesujące, po drugie zaś podane są w ciekawej i wyróżniającej je formie. Postarajmy się być widoczni. Organizujmy akcje społeczne wokół konkretnych produktów czy usług. Pamiętajmy o tym, że PR nie jest reklamą. Jeżeli w notatkach prasowych będziemy na siłę podkreślać zalety i niskie ceny naszych produktów, polegniemy już na starcie. Bądźmy otwarci na kontakty z mediami i zawsze gotowi do współpracy z nimi.