Trwa ładowanie proszę czekać ...

Zasady współpracy na linii PR-owiec – media.

7 marca 2017

Stworzenie odpowiedniej współpracy między przedstawicielami działu public relations, a dziennikarzami to podstawa skutecznych działań PR-owych. Niektórzy dziennikarze wyrażają się bardzo negatywnie na temat PR-owców. Takie opinie mają swoje źródło w niewłaściwym pojmowaniu pracy PR-owca. Jakich zasad powinien on przestrzegać, aby dziennikarze i redakcje chętnie podejmowały współprace?

PR-owiec nie jest dziennikarzem!
Wielu z PR-owców posiada doświadczenie w dziennikarstwie. Jednak należy pamiętać o tym, że PR-owiec dziennikarzem nie jest i ma zupełnie inne obowiązki. Dziennikarz ma stworzyć ciekawego newsa, przedstawić w sposób atrakcyjny relację z danego wydarzenia, czasami dotrzeć do prawdy. PR-owiec przede wszystkim powinien dbać o wizerunek swojej firmy. W kontaktach z dziennikarzem specjalista od PR-u nigdy nie powinien wkraczać w obszar jego kompetencji. Takie zachowanie jest bardzo źle postrzegane w środowisku dziennikarskim.

Wszelkie próby korupcji są zabronione!
Zaproponowanie dziennikarzowi łapówki za opublikowanie określonych treści wydaje się łatwym rozwiązaniem. Jednak takie sytuacje są bardzo ryzykowne i stawiają PR-owca w bardzo złym świetle. W jednej chwili można przekreślić cały swój dorobek zawodowy, stracić reputację, a nawet pracę. Warto wiedzieć, że Rada Etyki Public Relatons zaliczyła korupcję do najpoważniejszych wykroczeń polskich PR-owców. Korupcja jest też oczywiście złamaniem prawa. Powoduje, zatem również określone konsekwencje prawne.

Wiarygodność przede wszystkim!
Tworzenie ciekawych notatek prasowych to sztuka. Dobry warsztat pozwala w odpowiedni sposób wzmocnić przekaz. Wielu z PR-owców stosuje w tym celu wypowiedzi ekspertów albo dane statystyczne. Jednak trzeba zadbać o to, aby przekaz nie był zafałszowany. Dziennikarze potrafią wyłapać niewiarygodne informacje. Wiarygodność w zawodzie PR-owca jest zaś jedną z najważniejszych cech.

Wartościowy content kluczem do sukcesu
PR-owiec powinien tworzyć przekaz, który wyróżnia się spośród setek innych, jakimi codziennie zasypywane są redakcje. Tekst musi zainteresować dziennikarza, a potem w efekcie również czytelników. Słabe pod względem merytorycznym wiadomości są kasowane przez ponad 70 % mediów. Zatem tekst wysokiej jakości ma ogromne znaczenie.

Trzymanie się wymienionych zasad pozwala na bardziej efektywną pracę. Działania PR-owe nie są możliwe bez współpracy z mediami. Warto, zatem zadbać o dobre relacje z dziennikarzami.

Źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/138/zasady-komunikacji-pr%E2%80%99owca-z-dziennikarzem